Menu
0

Handelsbetingelser

Afgivelse af ordre

Når du har afgivet en ordre, vil du modtage en elektronisk kvittering på e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke produkter du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling, og ikke en egentlig ordrebekræftelse.
Kaffeteriet har derfor mulighed for at annullere bestillingen som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt, udsolgte vare eller lignende omstændigheder.

Annullering af ordre

Ønsker du at annullere en ordre, kan dette ske inden dennes afsendelse fra Kaffeteriet. Annullering af ordrer kan foretages ved at skrive til mail@kaffeteriet.dk, eller ved at ringe på telefon 61 33 64 57.

Er ordren blevet afsendt af Kaffeteriet, har du mulighed for at fortryde købet. Se punktet "365 dages returret & gratis bytte".

Priser

Medmindre andet er angivet, er alle angivne priser i danske kroner og inklusiv den til enhver tid gældende moms.

Der tages forbehold for prisstigninger, force majeure, leveringssvigt, afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, udsolgte varer mv.

Rabatkoder

Rabatkoder er kun gyldige på produkter der ikke allerede er nedsat. Flere rabatkoder kan ikke kombineres.


Betaling

Betaling for bestilte varer kan ske online ved brug af følgende betalingskort.: Dankort, VISA/Dankort, VISA, Eurocard/MasterCard og Visa Elektron & MobilePay.

Pengene bliver reserveret på din konto i forbindelse med at ordren lægges på Kaffeteriet. Vi trækker først pengene på din konto, når varerne afsendes. Hvis det viser sig, at vi mod forventning ikke kan levere hele eller dele af din ordre, bliver du informeret om dette. Godkender du delleveringen kommer du kun til at betale for den faktiske leverance.

Forsendelse og levering

Fragtgebyret er pt. kr. 35,- ved forsendelse uden omdeling, og kr. 50 ved forsendelse til dansk adresse.
Der er fragtfri levering i Danmark ved køb over kr. 500,-.

Kaffeteriet bestræber sig på at din ordre vil blive behandlet og afsendt indenfor 1-2 hverdage. Denne behandlingstid afhænger af lagerstatus, leverandører og udefrakommende faktorer. Hvis der mod forventning opstår problemer med din ordre, vil du blive kontaktet på telefon eller e-mail. Bestilte produkter sendes som udgangspunkt samlet. Hvis der foretages dellevering, er det uden ekstra omkostninger for dig. Vi tager forbehold for, at leveringstiden kan blive længere ved udsolgte varer og varer som vi normalt ikke lagerfører.

Pakker leveres med GLS, og Kaffeteriet er derfor til enhver tid underlagt deres service-betingelser, herunder leveringstider og forbehold.
Hvis varen ikke kan udleveres, vil ny udkørsel være for egen regning.

Kontrol af varer

Det er vigtigt, at du altid kontrollerer dine varer, inden du accepterer modtagelse af disse. Hold øje med, om indpakningen er intakt og ikke er repareret. Hold øje med 'skjulte skader', hvor en skade kan være påført varen uden synlige tegn på emballagen.
Her råder vi dig til at pakke varen ud, inden du accepterer modtagelse af varen.

Vi udfører kvalitetskontrol af kaffer og kaffeudstyr fra vore leverandører, for at sikre at din varer i 100% i orden.

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse mail@kaffeteriet.dk

365 dages returret & gratis bytte

365 dages returret

Når du handler online har du normalt 14 dages returret, men hos Kaffeteriet.dk tilbyder vi 365 dages returret. Dette gælder på varer der ikke er udgået af sortiment. Har du fortrudt dit køb, kan du derfor returnere varen i ubrudt stand og i original emballage.

Send til:
Kaffeteriet
Enebærvej 34
8600 Silkeborg

Vedlæg en returseddel i pakken med:
Dit navn
Ordrenummer
Grundig beskrivelse af returårsag

Husk:

  • Hvis du sender med Post Danmark/Postnord, skal varen sendes "med omdeling", da den skal sendes direkte til vores adresse. Sendes den "uden omdeling" har vi ikke mulighed for at modtage pakken, og den vil derfor komme retur til afsender igen.
  • Varen skal sendes tilbage som pakke og ikke som brev.
  • Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den.

Når du returnerer varen, afholder du selv fragtomkostningerne, og du får derfor ikke en pakkelabel tilsendt. Ønsker du derimod at bytte din vare, betaler vi fragtomkostningerne. Læs mere nedenfor.

Det er vigtigt, at du gemmer en kvittering med tracking-nummer på pakken. Dette er et bevis for, at du har sendt varer retur til os, hvis pakken skulle forsvinde undervejs.

BEMÆRK! Kaffeteriet leverer også fødevarer (Eks. kaffebønner) og på disse varer ydes der ikke returret eller mulighed for ombytning.

Du kan ikke fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Gratis bytte

Ønsker du at ombytte til en anden størrelse, farve eller til en helt anden vare, skal du gøre følgende:

Procedure for ombytning

  1. Du bedes bestille den nye vare på en ny ordre.
  2. Udfyld og indsend denne bytteformular, for at få tilsendt en forudbetalt GLS returlabel. Kaffeteriet betaler altså for fragtomkostningerne på ombytninger.
  3. Vi vil hurtigst muligt gennemgå din henvendelse, og herefter sender vi en label til dig på mail.
  4. Du skal derefter aflevere pakken med de varer du ønsker at bytte, i nærmeste GLS pakkeshop.
  5. Så snart vores lager modtager pakken retur, overfører vi pengene til dig, for de varer du vil bytte.

Forsendelse fra kunde til Kaffeteriet.dk

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
BEMÆRK! Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  • Du reelt har taget varen i brug
  • Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
  • Du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
  • Du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os for varerne ved købet. Vi refunderer således alle betalinger modtaget fra dig, undtagen leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Beløbet bliver altid overført til samme betalingskort, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Ved en elektronisk tilbageførelse kan der gå op til 5 bankdage, før modtagelsen optræder på din konto. Det er meget vigtigt, at du husker at vedlægge returseddel, så vi kan se, hvem der er afsender, samt hvad returårsagen er.

Reklamationsret

Der ydes reklamationsret ifølge købeloven. Der er 2 års reklamationsret.

Alle leveringer fra Kaffeteriet bliver håndpakket på vores lager, og i den proces tjekket for fejl og mangler, inden de afsendes til dig. Skulle du alligevel modtage en vare, som ikke lever op til dine forventninger, vil vi meget gerne høre fra dig, så vi kan rette fejlen.

Ved reklamation kan du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Kontakt os på e-mail: mail@kaffeteriet.dk eller på telefon: +45 61 33 64 57.

Er reklamationen berettiget sender vi dig en gratis label til at sende din vare retur. Vi refunderer ikke dine fragtomkostninger, hvis du ikke benytter dig af vores gratis returlabel. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Efter aftale kan varen tilsendes eller indleveres på adressen: Kaffeteriet.dk
Enebærvej 34
8600 Silkeborg

 

Reklamationsomkostninger

Ved reklamation udbedres fejlen omkostningsfrit, og Kaffeteriet refunderer alle omkostninger i forbindelse med udbedring af fejlen. Dette gælder kun for fragtomkostninger, hvis du benytter dig af vores gratis returlabel, som du kan få tilsendt ved at udfylde nedenstående formular.
Er fejlen opstået ved slidtage eller brugsfejl, hæfter kunden selv for disse omkostninger.

Reparationer

Ved reparationer af varer købt på Kaffeteriet.dk tillægges der en ny reklamationsret på den udbedrede fejl.

Dokumenteringskrav

Det er dit ansvar at dokumentere hvornår varen er købt, og at den er købt på Kaffeteriet.dk. Forefindes denne dokumentation ikke, frafalder reklamationsretten hos Kaffeteriet.
En kopi af bekræftelsesmailen eller et fakturanummer på den pågældende transaktion godtages som bevis i denne henseende.

Registerpolitik

Kaffeteriet respekterer naturligvis dit privatliv og ønsker at beskytte det. Som kunde skal du derfor kun angive informationer, som er nødvendige for, at vi kan betjene dig bedst muligt. De typiske informationer, Kaffeteriet indsamler, er navn, adresse, telefonnummer samt e-mailadresse. Kaffeteriet forbeholder sig dog retten til at bruge dine oplysninger internt i Kaffeteriet.dk til statistiske formål for at vurdere kunders geografiske placering samt andre servicerelaterede måleparametre. Oplysningerne vil dog altid være interne og holdes fortrolige for tredjepart.

Brug af cookies anvendes for at huske dine indstillinger samt indkøbskurv i webshoppen. Du kan dog til enhver tid selv vælge at slette disse i din webbrowsers indstilling.

Oplysninger kan blive opbevaret i op til 5 år.

Rabatordninger

Ved større køb på månedlig basis tilbyder Kaffeteriet rabat. Mail eller ring til os for mere information på tlf.: 61 33 64 57.

Opdatering af hjemmesides indhold

Kaffeteriets hjemmeside bliver opdateret jævnligt, men det kan det forekomme, at nogle varer er udsolgte. Hvis du har bestilt en udsolgt vare, vil vi give besked pr. mail eller telefon inden for fem hverdage. Priser oplyst på Kaffeteriets hjemmeside er gældende, som de står. Vi tager forbehold for udsolgte varer, taste- og skrivefejl samt force majeure.
Du vil i disse tilfælde blive oplyst om omstændighederne, og vi vil forsøge at finde og foreslå en alternativ vare.

Kundeudtalelser

Simon

Hurtig levering, tryghed i handlen, kvalitets vare og så til en god pris, det er alt hvad man kan forlange. Kaffeteriet.dk opfylder alle disse og i høj grad. Desuden har de en enorm viden om kaffe, som de hjertens gerne deler ud af.

Mette

Jeg har handlet hos Kaffeteriet flere gange. Altid en meget positiv oplevelse. Lækre produkter samt en service på et højt niveau. Og hver gang har der været en lille personlig hilsen med i pakken - SÅ skønt :)

Marianne

Vi bestilte varer på Kaffeteriet.dk, men var bekymrede for, om vi kunne få leveret, før vi skulle på ferie. Så vi sendte en mail og forklarede, at vores bestilling hastede. Varerne ankom dagen efter med et personligt postkort, hilsen fra Peter, der ønskede os god ferie!


Vi udsender 1-3 gange i måneden.